Specyfikacja wdrożenia Altiris Management Suite.
I etap – stacje robocze CMS L1
- Analiza środowiska IT w zakresie implementacji rozwiązania Altiris i
opracowanie dokumentacji eksploatacyjnej wdrażanych rozwiązań, stworzenie
projektu technicznego
- Instalacja serwera Altiris i wymaganych komponentów systemu
- Przygotowanie i uruchomienie centralnej bazy danych informacji o
sprzęcie i zainstalowanych na nim aplikacjach
- Uruchomienie inwentaryzacji wykonywanej automatycznie w zadanym
harmonogramie pracy oraz ręcznie na żądanie:
- Inwentaryzacja oprogramowania,
- Komponentów sprzętowych,
- Audyt plików
- Dystrybucja oprogramowania:
- Dystrybucja oprogramowania stanowiącego standard dla stacji roboczych
pracujących w sieci korporacyjnej (stworzenie 5 paczek instalacji i
deinstalacji oprogramowania)
- Automatyczna instalacja oprogramowania, mechanizmy implementacji
poprawek i uaktualnień dla oprogramowania
- Przygotowanie środowiska do instalacji nowych stacji roboczych i
migracji środowiska użytkownika
- stworzenie wzorca stacji roboczej
- stworzenie paczek standardowych aplikacji systemu
- utworzenie zadań migracji ustawień
- przygotowanie procedury tworzenia i dystrybucji obrazów stacji roboczych
- Konfiguracja systemu kontroli uruchamiania i blokowania aplikacji
- monitorowanie intensywności użytkowania oprogramowania przez
poszczególnych użytkowników (np. w celu weryfikacji zasadności zakupów) –
5 aplikacji
- zliczanie zainstalowanych kopii oprogramowania na stacjach roboczych
(zaawansowany software metering) np. w celu weryfikacji z liczbą
posiadanych licencji
- 8. Uruchomienie systemu zdalnej pomocy zdalnej dla użytkowników - Carbon
Copy
II etap – CMS L2, L3
- Uruchomienie środowiska Real Time System Manager
- Konfiguracja SVS – stworzenie i dystrybucja paczek wirtualnych dla
wybranych 3 aplikacji
- Uruchomienie wykonywania audytów na stacjach roboczych – Audit Express
- Instalacja i konfiguracja serwera backupu
- Konfiguracja środowiska Recovery Solution – stworzenie puli dyskowej na
backup.
- Stworzenie polis backup centralnego stacji roboczych
- Przeszkolenie z wdrażanych elementów.
III etap – Server Management Suite L1-3
- Instalacja komponentów Server Management Suite L1-3
- Uruchomienie inwentaryzacji wykonywanej automatycznie w zadanym
harmonogramie pracy (rozbudowa inwentaryzacji z CMS)
- Dystrybucja oprogramowania dla serwerów (rozbudowa dystrybucji z CMS)
- Przygotowanie środowiska do instalacji nowych serwerów (rozbudowa z CMS)
- stworzenie wzorca serwera
- przygotowanie procedury tworzenia i dystrybucji obrazów serwerów
- Uruchomienie Patch Management dla serwerów w wersji angielskiej
- Uruchomienie systemu zdalnej pomocy zdalnej dla użytkowników - Carbon
Copy (rozbudowa konsoli z CMS)
- Konfiguracja systemu Monitor Solution
- Analiza środowiska
- konfiguracja zadań zbierania danych wydajnościowych
- Konfiguracja zadań zbierania logów systemowych
- Uruchomienie systemu wysyłania powiadomień w przypadku zaistnienia
wartości krytycznych
- Zbieranie danych historycznych – analiza trendów
- Przeszkolenie z wdrażanych elementów.
IV etap (około 2 tygodnie po zakończeniu III etapu)
- Dostosowanie środowiska do potrzeb klienta
- analiza dodatkowych wymagań po pierwszym okresie użytkowania systemu
- rozbudowa, rekonfiguracja i dostosowanie zadań do środowiska
- przeprowadzenie testów działania środowiska
- Uruchomienie systemu pozwalającego na szybką kontrolę brakujących
uaktualnień systemu operacyjnego i jednocześnie udostępnia „linki” do
krytycznych uaktualnień (uzależnione od udostępnienia pełnego zakresu
aktualizacji przez producenta) – Patch Management:
- Automatyczna analiza stacji pod kątem wymaganych uaktualnień,
- Dystrybucja korzystająca z automatycznie tworzonych zadań lub też
generowanie zadań ręcznie
- Automatyczna lub manualna instalacja uaktualnień na stacjach Win 2000/XP/2003
- Tworzenie harmonogramów dystrybucji uaktualnień
V etap
- Przygotowanie dokumentacji powykonawczej
- Odbiór systemu zarządzania infrastrukturą IT
|